تفاوت کلیدهای برش لیزری و برش معمولی در چیست؟

تفاوت کلیدهای برش لیزری و برش معمولی در چیست؟

زمان برای مطالعه این مطلب دقیقه می باشد.

کلیدهای برش لیزری شبیه چیزهاییست که در فیلم های علمی-تخیلی می بینیم اما در واقعیت هم وجود دارند. این دسته از کلیدها نسبت به انواع دیگر رواج کمتری دارند چراکه عموماً از دهۀ نود میلادی توسعه پیدا کردند و در ماشین های مدل بالاتر استفاده می شوند.

اینکه کلید ماشین شما از نوع برش لیزری است یا برش معمولی تفاوت زیادی در نحوۀ تعویض کلید ایجاد می کند. برای فهمیدن تفاوت های این کلیدها بیایید با جزئیات بیشتری آن ها را بررسی کنیم.

کلیدهای برش لیزری

کلیدهای برش لیزری که به کلید داخلی هم معروف هستند به دلیل برش خودکار ظاهر منحصربه فردی دارند. این کلیدها به جای برش شیاری در طرفین دارای بریدگی در وسط هستند. این ویژگی باعث می شود تا این کلیدها محکم تر و ضخیم تر باشند. بریدگی ها در هر دو سمت کلید به وسیله   دستگاه کلید سازی   وجود دارند بنابراین امکان واردکردن کلید به قفل از هر دو سمت وجود دارد.

کلیدهای معمولی

کلیدهای معمولی یا سنتی معمولاً به وسیلۀ دستگاه برش کلید ساخته می شوند. این دستگاه های برش کلید به راحتی در هر ابزارآلات فروشی پیدا می شوند و درنتیجه ساختن از روی آن ها بسیار آسان است. کلیدهای معمولی تنها در یک سمت برش دارند به همین دلیل است که فقط از یک طرف قفل را باز می کنند.

مزایای استفاده از کلیدهای برش لیزری

استفاده از کلیدهای برش لیزری مزایای زیادی نسبت به کلیدهای معمولی دارد:

دشوار بودن بازکردن قفل

بازکردن قفل خودروهایی که کلید معمولی دارند بسیار آسان است به همین دلیل در برابر سرقت آسیب پذیر هستند. در مقابل قفل هایی که با کلیدهای برش لیزری باز می-شوند بسیار متفاوت هستند و بازکردن آن ها کار بسیار دشواری است. این موضوع امنیت خودرو را بالا می برد.


اگر می خواهید در مورد نحوه باز کردن درب خودرو قفل شده بیشتر بدانید مقاله زیر را بخوانید

اگر درب خودروی خود قفل ماند چه کنیم؟


دشواربودن ساخت کلید یدکی

دستگاه برش کلید معمولی به راحتی و در هر جایی قابل دسترسی است اما هر شخصی به تجهیزات برش لیزری دسترسی ندارد. تجهیزات برش لیزری هم گران است و هم در هر بازاری پیدا نمی شود و به این ترتیب خودرو از دستبرد دزد در امان می ماند.

تمام کلیدها منحصربه فرد هستند

یکی از مشکلاتی که کلید های معمولی دارند این است که خودروهایی با مدل مشابه کلیدهای بسیار مشابهی نیز دارند. به همین دلیل صاحبان خودروها می توانند با کلید خود قفل خودروهای مشابه را نیز باز کنند. این مسئله در مورد کلیدهای برش لیزری صدق نمی کند چرا که هر کلید منحصربه فرد است.

وجود گیرنده در کلید

کلیدهای برش لیزری درون خود گیرنده ای دارند که تنها برای یک خودرو طراحی شده است. بدون این گیرنده روشن کردن موتور خودرو امکان پذیر نیست حتی اگر کلید بتواند قفل در را باز کند. این موضوع ساخت کلید یدکی را هم دشوارتر می کند.

اگر کلید برش لیزری خود را گم کرده اید و یا در خودروتان گیر کرده است نگران نباشید. ما از پیشگامان  خدمات قفل سازی اتومبیل هستیم و در زمینۀ باز کردن قفل و ساخت کلید یدکی انواع کلیدها از جمله کلیدهای برش لیزری به شما خدمت  رسانی می کنیم.

کلید سازی اصفهان آماده هر گونه ارائه خدمات در زمینه قفل و کلید ، تعمیر و تعوض کلید های ریموت دار ، کپی ریموت به صورت شبانه روزی به شما عزیزان می باشد برای ارتباط بیشتر با ما تماس بگیرید.

0 نظر

دیدگاه خود را درباره این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید

تماس فوری - 09130970012